Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća, Tonći Blažević (HSLS) uputio je vijećničko pitanje Gradonačelniku glede prijedloga koje su svojevremeno liberali više puta iznosili na temu poslovanja tvrtki Promet i Split parking. Blažević je također zatražio i pisani odgovor navedenih gradskih poduzeća.

 

Splitski HSLS je zadnjih godina u više navrata davao prijedloge glede obavljanja prometne djelatnosti i naplate parkinga na uličnim i vanuličnim parkiralištima. Neki prijedlozi su prihvaćeni ali većina nije razmatrana na pravi način. Svi prijedlozi su bili na tragu iskustva iz drugih sredina u Hrvatskoj i van nje. Obzirom na stalno povećanje broja turista u Splitu, te u želji da se i nama Splićanima izađe u susret povoljnijom komunalnom uslugom (kvalitetna i povoljna usluga osnovni cilj svake odgovorne gradske administracije), ponovo apeliramo na gradske firme da analiziraju naše prijedloge, uvažavajući povezanost prijevoza i parkinga, pogotovo u širem centru Grada.

 

- Kao što smo u proteklom razdoblju naglašavali, liberalizacijom taksi tržišta cijene taksi prijevoza će biti još pogodnije za korisnike u Splitu, stoga tražimo analizu našeg prijedloga s početka prošle godine; Plati koliko se voziš ili -medo-  za 15 minuta. Očekujemo da se u obzir uzmu iskustva iz Zagreba odakle je ideja i preuzeta.

 

- Ponovno predlažemo uvođenje višednevnih karata. Split je već par godina turističko mjesto za višednevni boravak, te smatramo da gostima treba pružiti mogućnost kupovine dnevne ili višednevne karte (za 1, 3, 5, 7 dana). Isto je moguće i za sve ostale korisnike javnog prijevoza.

 

- Mladi HSLS-a su nebrojeno puta do sada apelirali na uvođenje ljetnih noćnih linija. Podsjećamo i na njihovu peticiju, kojom su u samo par dana skupili preko 2000 potpisa građana Splita. Nadamo se da će ova gradska administracija imati sluha za potrebe mladih u našem gradu. Neka cijena pojedinačne karte za noćnu liniju bude jeftinija od pojedinačne dnevne karte.

 

- Pretpostavljamo da ne postoje tehnički problemi (u modernoj firmi poput Split parkinga) za uvođenje polusatne naplate parkinga na parkiralištima. Opet naglašavamo, komunalna usluga treba biti kvalitetna i što povoljnija za građane. Upravo zato, ponavljamo naš prijedlog o 15 minutnom besplatnom parkingu kod centralnog odjela GKMM (bivšeg depadansa). Taj odjel je najveći i ako smo za jačanje čitalačkih navika kod građana, onda im se ovom malom gestom može izaći u susret. Ukoliko se ideja pokaže dobra, implementirajte je i na druge slične lokacije u gradu.

 

Analizirajmo, pokušajmo spovesti, pratimo sve pokazatelje nakon uvođenja, kasnije promijenimo ili ukinimo, ako treba – ali konačno krenimo, pa i sitnim koracima!